Flipped learning
De to nederste taksonomier i Blooms taksonomier, forstå og huske egner sig godt til video brug.Gør dig overvejelser om videoen skal være:
- Handlingsanvisende
- Informativ
- Motiverende
- Lægge op til refleksion
Elevcentrering; hvordan støtter og aktivere videoen den enkelte elev i forhold til denne læreproces
Samarbejde; skal videoen ses alene, eller sammen med andre. Lægger indholdet op til samarbejde eller individuelle opgaver
Læringsmål; hvordan stemmer indholdet overens med læringsmålet
Tilgængelighed; hvordan er videoen kognitiv tilgængelig
Struktur; er videoen frit tilgængelig
Videoen giver og kræver stilladsering
- Forberedelse hjemme
- Optakt til faglig aktivitet i klassen
- Udgangs punkt til efter refleksion
Video før undervisning:
Bevæger sig på laveste taksonomi., formålet er faglig input som supplement til den egentlige undervisning.
Video i undervisning:
Fagligt input eller en instrukser. en slags mesterlære, fx vise et forsøg
Video efter undervisning:
Efterfølgende refleksion
Eleverne skal lære at se videoen, som undervisningsbrug. Jf tekst.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar